Csak minden 2. szülő beszél gyermekével a pénzügyekről – Idén 50 éves a Gazdálkodj okosan! társasjáték

2016-10-26 hírek, sajtóközlemények no comments

2016. október 25. – Csupán minden második szülő beszél 18 éven aluli gyermekével alkalomszerűen a pénzügyekről, és minden harmadik családban bevett szokás a zsebpénz – a 14 év alattiak leggyakrabban 500-1000 Ft-ból, az idősebbek 2-5000 Ft-ból gazdálkodhatnak havonta. A REGIO JÁTÉK megbízásából az NRC által készített reprezentatív kutatásból az is kiderül, hogy a legtöbb helyen nem nyitnak bankszámlát a gyerekeknek. A most 50 éves Gazdálkodj okosan! társasjátékot a szülők többsége a gyakorlati tapasztalatszerzés és a játékos tanítás miatt tartja hasznosnak.

A magyar szülők a gyermek életkorának függvényében beszélnek otthon a pénzügyekről: míg az ovisoknál csak alkalomszerűen kerül elő a téma (minden 3. családban), addig az általánosiskolás-korúaknál tízből három, a 15 éven felülieknél tízből négy családban beszélnek rendszeresen, de minimum eseti jelleggel a pénzügyeket érintő témákról. A REGIO JÁTÉK megbízásából az NRC által készített reprezentatív kutatásból az is kiderül, hogy zsebpénzt több gyermek kap, mint saját bankszámlát. Utóbbival a 3-10 évesek mindössze 20 százaléka rendelkezik, ám még nem férnek hozzá, a 15 évnél idősebbek fele viszont már rendelkezhet a számlán lévő összegről. Tízből hat családban örülhetnek a gyermekek havi rendszerességgel kapott zsebpénznek. „Nagyjából 7-10 éves kor között kezdenek el a szülők a költőpénzről gondoskodni, a 11 éven felüliek már nagyon magas arányban (84%) kapnak zsebpénzt” – ismertette a kutatási eredményeket Gyaraki Dávid, a REGIO JÁTÉK marketingvezetője. A 6 éven aluliak 500 Ft alatti összegből, a 7-14 évesek 500-1000 Ft-ból, míg a 15 éven felüliek 2-5000 Ft-ból gazdálkodhatnak havonta.

A REGIO JÁTÉK a Gazdálkodj okosan! társasjáték 50. születésnapja alkalmából készített felméréséből az is kiderült, hogy legelőször 2-4 éves korban (40%) kerül elő a pénz fogalma, tízből hat családban a szülők közösen beszélnek róla a gyermekkel, és szinte minden esetben (94%) egyetértenek a pénzügyi nevelés irányairól. A zsebpénzhez való hozzájutást például a válaszadók fele köti tanulmányi eredményhez (46%), harmaduk otthoni segítséghez (34%) vagy jó magatartáshoz (20%). „Az összegyűjtött pénzüket a gyermekek leginkább játékokra, a hobbijukra vagy a büfében költik el, de a szülők igyekeznek a beosztásra, spórolásra, fontossági sorrend felállítására és célkitűzésekre nevelni őket. Az elmúlt évek hitelezés kapcsán szerzett negatív tapasztalatai ráirányították a figyelmet a pénzügyi tudatosság fontosságára, így nem véletlen, hogy ez a családon belül is gyakran megjelenik témaként” – tette hozzá Gyaraki Dávid.

50 éves a Gazdálkodj okosan!

A megkérdezettek egybehangzóan ismerik (98,5%) és szeretik (95,7%) a Gazdálkodj okosan! társasjátékot, minden második családban pedig a mai napig rendszeresen előkerül. A szülők többsége már gyermekkorban is kapcsolatba került a játékkal, ha visszaemlékeznek, leggyakrabban az együtt töltött idő, család, takarékoskodás és a lakásvásárlás jut eszükbe. „Öröm látni, hogy rendszeresen előkerül a társas, hiszen – ahogy ez a válaszokból is kitűnik – szórakoztató formában tanítja meg a pénzzel való bánást, fejleszti a gondolkodást, ami végeredményben minden játékosnak a javára válhat. Van olyan, aki a Gazdálkodj okosan! miatt figyel mindig, hogy ne folyassa feleslegesen a vizet, de olyan véleményt is hallottunk, hogy még felnőtt fejjel is hasznos a játék a mindennapi költségek és a takarékoskodás átgondolására”  – mondta el a REGIO JÁTÉK marketingvezetője.

KERETES

A Gazdálkodj okosan! társasjáték 1966-ban készült a nyugati társasjátékok mintájára. A tengerentúli játékkal szemben a magyarban a játékosok nem hátráltatják egymást a haladásban. A játék célja, hogy a pénzzel való következetes bánásmódnak köszönhetően minél hamarabb megvásároljuk és berendezzük lakásunkat. A játék nagyban hozzájárul a stratégiai gondolkodásmód és a hatékony pénzkezelés elsajátításához.

KERETES VÉGE

 

A kutatás háttere:

 

A sajtóközleményben szereplő adatok a REGIO JÁTÉK megbízásából az NRC piackutató cég 2016. október 11-18. között, a 25-55 éves hazai lakosság körében készült, 500 fős reprezentatív adatfelvétellel történő kutatásán alapulnak. A REGIO JÁTÉK ezt egészítette ki saját felmérésével, melyben 1071, 14 év alatti gyermekkel rendelkező szülőt kérdeztek meg 2016 szeptemberében a pénzügyi neveléshez, valamint a Gazdálkodj okosan! társasjátékhoz kapcsolódó szokásokról, véleményekről.

 

Kapcsolódó webcímek:

Webáruház: http://www.regiojatek.hu

Vállalati weboldal: http://regiotoy.hu

 

Kapcsolódó képanyag:

Gyaraki Dávid fotója webes felbontásban:

http://sakkom.hu/sites/default/files/sajto/gyaraki-david-regio-jatek_web.jpg

Gyaraki Dávid fotója nyomdai felbontásban:

http://sakkom.hu/sites/default/files/sajto/gyaraki-david-regio-jatek_print.jpg

Képek a Gazdálkodj okosan!-ról:

http://sakkom.hu/sites/default/files/sajto/gazdalkodj-okosan-1.jpg

http://sakkom.hu/sites/default/files/sajto/gazdalkodj-okosan-2.jpg

 

 

További információ:

Szlávecz Boglárka
senior kommunikációs tanácsadó
SAKKOM Interaktív
online marketing + pr ügynökség
Telefon: (+36) 1 237-0212
Mobil: (+36) 30 319-9883
Webcím: www.sakkom.hu
Facebook: facebook.com/sakkom.interaktiv

 

A REGIO JÁTÉK-ról:

A REGIO Játékkereskedelmi Kft.-t 1990-ben, családi vállalkozásként alapította Gyaraki József, a cég ügyvezetője. A piacvezető játékforgalmazó ma már országszerte több mint 32 játékbolttal rendelkezik, webshopjából a főszezonban közel 10 000 különböző játék rendelhető. A közel 400 főt foglalkoztató vállalat számos nemzetközi játékmárka – így például a Disney vagy a Ravensburger – kizárólagos magyarországi partnere valamint hagyományos magyar játékok újra feltalálója, mint a diavetítő és a Gazdálkodj okosan! A dinamikus fejlesztések eredményeként a REGIO JÁTÉK 2015-ben 9 milliárd forintos nettó árbevételt ért el, pénzügyi stabilitásának elismeréseként pedig megkapta a Bisnode AAA tanúsítványt. A cég 2016-ban „„Non-FMCG Szakbolt” kategóriában elnyerte a SuperStore díjat.

About the author

Join the discussion

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.